07 November 2008

Suka tak Berjogging?


Korang ber jogging tak? Jogging adalah satu aktiviti yang sihat. Ianya bukan sahaja baik untuk badan malah ia juga boleh mengurangkan diri kita daripada serangan sakit jantung...wah bahaya tu kan..berapa kali korang jogging dalam sebulan? Ada kawan aku telah membuktikan bahawa jogging boleh menurunkan berat badan...memang terbukti..yer laa daripada takder wat aper2 weekend...jom kita berjogging..

Bersambung ....

17 comments:

farahaznil said...

hahhaa joging?1st2 skali aku akan ckp..mashaAllah..ni lah benda yg paling mls utk dibuat..tp best klu ada teman berjoging bersama..betul x?sorang2 tak best la..bg aku la..lg best main bandminton dr joging..ko kena buat post psl main badminton lak pasnih..hehe..joging pun satu hal.kena cr tmpt yg best..br smangat naik beb..hehe

chuckiesd said...

ermmm...malas tu yang susah tu...tap sebenarnya jogging laa cara yang terbaik nak kuruskan badan beb..

Wawa_Nadwa said...

dlu ske jgk jogging.
tp sekarang xde mase loh.
hiks!
mase dlu bdn ni rase segar n ringan je.
tapi sekarang bdn cam tak sesegar dlu.
cepat penat.
hohoho!

chuckiesd said...

haaa..tu laa biler lamaer tak bersukan ni..mmg badan cepat pnt...so wawa..kene rajin2 kan diri tu berjogging...wat seminggu sekali pun ok..

Nazra said...

ehem berapa berat encik nih sampai wat keputusan nak jogging lak nih, hehe

(~_~)

chuckiesd said...

alamak ni soalan susah nak jawab ni..private sikit...hehehehe..cam pompuan plak...hehehe..sakng berat dah dekat 62kg...raser nak turunkan lagi

spatt said...

jogging?hm hm hm hm hm....
da bpe tahun x jogging eh...

susu dalam botol said...

nanti kita nak suruh adi jogging la. sebab dia asik bising dia gems. tp kita tak kisah pun dia macamana :D

cuteaslina said...

jogging? dulu penah la jogging...memang bleh turun berat badan pun...nak plak kalo setiap hari spend masa 2 jam jogging...haha!! memang best jogging ramai2...

tapi skang nih...da bape tahun tinggal jogging...hari2 plan nak jogging...tapi sudahnye tak buat pun...mcm2 alasan laa...paling top skali alasan cuaca terlalu panas...huuu...padahal nak jogging sambil pejam mata kat katil...ishh...bile la nak rajin jogging nih...

thanx 4 drop by my page!!
=p

faridmw said...

salam..
berjonging menyihatkan badan,
tpi dah sibok ni berjoging dalam mimpi jala(bt2 bz ja).. hehehe

Adry said...

jogging memang bagus... mmmm kena buat slalu ni...

Adry @ http://www.adrysabry.com

chuckiesd said...

farid, jogging dlm mimipi tu kompom tak baik untuk kesihatan..hehehehe...
cuteaslina, kadang2 kita ni kena keraskan hati..jgn manjakan sgt badan ni..mulakan dengan sebulan sekali..
Spatt, bila dah tinggal lama..sesekali jogging balik mesti seronok..

Afzai Afandi said...

tersangat lama aku tak jogging...nak jogging kat padang atau keliling taman takder masa sangat..so aku beli mesin jogging tu, sekonon2nya dapatlah joging kat balkoni umah aku..tapi semuanya hampeh!!! the problem is taknak seribu dalih :)

chuckiesd said...

hahaha...taknak seribu dalih..nak seribu daya...hehehehehe..

ijamidayu said...

2 ler.. siok jogg nie.. jaga kesihatan.. dpt stamina..

oktant said...

lama dah tak jogging nie. berlari
setempat ader la.

chuckiesd said...

hehehe...berlari setempat tu boley laa dikategorikan jogging jugak..but kener wat 2 jam laaa...hehehehe...dengan pemandangan yang sama...