01 September 2008

Putera Sulung Kami

Alhamdullilah, Pada 27 Ogos 2008 jam 7.30am, Isteri ku telah selamat melahirkan putera sulung kami. Alhadullilah segalanyer berjalan dengan lancar. Dri jam 2.30am aku bersama-sama isteri di bilik saringan. Isteriku mmg tabah menghadapi segala keperitan semasa menunggu saat-saat melahirkan baby pertama kami. Hati aku ni jangan cakap laaa..macam-macam terdetik di hati dan fikiranku. Hanya tuhan sahaja yang tahu.

Bila aku lihat keadaan isteri di saata melahirkan putera sulung kami, sekarang barulah aku sedar betapa besarnye jasa pengorbanan seorang yang bergelar Ibu. Sememangnye tidak terbalas...Syukur kepada tuhan dengan keizinannyer aku dan isteri dapat menimang cahaya mata. Alhamdullilah.
Segala urusan selepas bersalin telah pun di uruskan sebaiknyer. Tiada apa lagi yang dapat aku katerkan, hanyalah kesyukuran kepada tuhan dan kegembiraan yang amat sangat bila menimang cahaya mata dari darah daging aku sendiri..

Jadi lepas ni, tanggungjawab aku untuk membesarkannyer dengan secukup-cukup kasih sayang.
Insyallah aku akan memikul tanggungjawab sebagai seorang bapa sebaik-baiknyer. Semoga anak ini menjadi insan yang soleh, berguna dan disenangai orang semua orang..Insyallah....
Ni lah Putera Sulung aku...Muhammah Akif Zahin Bin Mohd Zul Shaffik.

7 comments:

Muhafis said...

salam tahniah sbb dpt baby..
ak lagi 2 taun kot.. hehe.. owh, name bro mmg eja nyer shaffik eyk.. ak ingt name commercial.. huhuh besar pengorbanan istri bro, brp byk urat nyer putus nak lahirkan akif..

senapang said...

tahniah2!!!
semoga anak itu sihat dan jd orang yg berguna kelak..amin..

p/s: geram tgk baby :P

Chuckiesd said...

Insyallah....thanks bro...

Wawa_Nadwa said...

tahniah dpt baby!!
wahh! same tarikh ngn wawa l0h.
tahun dpn kite celebrate same-same yerrr!!
=)

Zaza said...

Kecik..Congrats..cumelnya...

~aianna~ said...

bro..pgil ape kat bby?akif?zahin?da 2bln..msti makin comel!

Chuckiesd said...

Panggil akif..dah comel dah..skang dah pandai mengamuk dah...