22 September 2008

Kereta Elektrik

Dengan kenaikkan harga minyak petrol pada waktu ini, alangkah baiknyer jika kita dapat memacu satu kenderaan tanpa menggunakan petrol. Jika diperhatikan sekarang ni, dengan kenaikan minyak laaa...kesemua barang2 lain pun naik. Jadi langkah kerajaan mengarahkan PROTON, sebuah syarikat kenderaan tempatan untuk mengeluarkan Kereta Berkuasa Elektrik.

Wow, satu langkah yang amat dipersetujui oleh semua orang. Proron di berikan masa untuk mengeluarkan Kereta Elektrik selewatnye pada hujung tahun hadapan. Proton sedang mengkaji sedalam-dalamnyer sebelum mengimplementasikan projek ini. Dimanakah sasaran pasarannye, kos pembangunanya, bagaimana penggunaanya pada orang ramai dan lain-lain lagi.

Apa yang istimewanyer kereta elektrik ni?
Kereta ini menggunakan sepenuhnye tenaga elektrik yang boleh di cas di rumah sahaja. Dianggarkan dengan mengecas selama 6 jam, kereta itu berupaya dipandu sajauh 320KM ataupun bertahan sehingga 32jam..tambahan pula dianggarkan kos untuk menggerakkan kereta ini adal 18sen per kilometer...ini sememangnyer menjimatkan. Tambahan pula semua kos sara hidup meningkat pada waktu ini...ini adalah satu langkah yang baik...

Di harapkan PROTON dapat merealisasikan cadangan kerajaan ini. Segalanya untuk mengurangkan beban rakyat semua. Jika Projek ini berjaya, ianya satu kejayaan yang amat besar bagi PROTON dan Negara...

2 comments:

Anonymous said...

harap2 harga dia pon tak la melampau2 mcm Perodua Nautica..huhuhu

alien said...

tu r sal..harap harga die xde r mahal..kalo mahal better amik keter jenis hybrid cam toyota ke honda ker..jimat gak petrol..