20 November 2008

Aper Cerita Adik Sharline???


Aku raser dah lamer dah kes ni. Tak tau laa kalau-kalau aku terlepas pandang mengenai berita Adik Sharline. Yang aku tahu kes kehilangan Adik Sharline ni masih belum selesai. So sampai sekarang ni masih tak jumpa lagi Adik Sharline.
Di manakah anak kecil ini hilang? Jangan laa jadi seperti Arwah adik Nurin. Sebak dada aku tengok. Dah laa kena culik, di bunuh begitu kejam sekali. Sememangnya tak berhati perut langsung si pembunuh tu. Aku berdoa jangan laa di perlakukan Adik Sharline sebegitu rupa.
Kenapa berita kehilangan Adik Sharline ini tiba-tiba lenyap begitu jer? Kenapa Pihak Polis masih lagi tidak dapat jumper Adik Sharline dan pembunuh Nurin Jazlin? Kenapa..kenapa..kenapa?

Bijak sungguh penculik dan pembunuh ni kan. Adakah ini semua menanandakan bahawa anak-anak kita semua dalam bahaya? Ya ALLAH selamatkan laaa Adik Sharline, pulangkan Adik Sharline kepada pangkuan keluarganya dengan selamat.
Aku menyeru kepada semua rakan-rakan blogger. Jangan laa kita alpa dengan anak-anak kita. Jangan sewenang-wenangnye melepaskan mereka berjalan seorang diri terutamanya selepas mereka pulang dari sekolah. Sekarang kita gembira melihat keletah mereka. Jangan ianya hilang sekelip mata. Jadikan kes ini satu pengajaran untuk kite semua. Bukan senang nak buat anak, dan tak susah nak hilang anak kan..

11 comments:

faridmw said...

salam..
semoga adik sharlinie dalam keadaan selamat..

aFkaR'z said...

masih tak jumpa kan..?

kejam btl!

Sweet Thinker said...

kalo pasal orang hilang. mmg polis mesia susah skit kot. tp kalo kes jenayah mmg cpt. sbb ada cap jari. jadi awasilah org tersyg!

one love said...

me too wonder apa jadi..

hmmm

callister said...

tak tau la hilang ke mana sharlinie ni..
orang sume duk sibuk hal razak baginda, adik sharlinie makin dilupakan..

mak bpk dia dah pindah pg duk terengganu tau kan?

Afzai Afandi said...

Sesuatu yg terjadi adalah dengan izin dan kehendak Allah. Dan apabila ia adalah kehendak Allah maka sudah tentu ada hikmah disebaliknya.

1. Peringatan untuk kita semua dalam mengawasi anak2.

2. keberkesanan sistem keselamatan kita

3. kesan sistem perundangan kepada masyarakat. Semakin hari masyarakat semakin berani melakukan pelbagai jenis jenayah seolah2 tiada rasa gerun dengan undang2 ciptaan manusia.

dan macam2 lagi yang kita sendiri boleh fikirkan

chuckiesd said...

yer laaa...semakin hari semakin banyak jenayah yg senang2 jer dilakukan oleh orang2 yang tak bertanggung jawab..undang2 perlu diperketatkan lagi..

Ir. hydir said...

senyap je kes ni skrg... mmg xkn jumpa lagi rasanya tu... agaknya dah kena eksport ke negara jiran...

dunia akhir zaman....

noranizam said...

more than 24 hour... sedangkan micro cip yg se kontena kuantitinya dh boleh berada di negara lain... inikan org ... hmmm semoga sarlinie selamat dibawah lindungan-NYA.

Alicia said...

tiap2 ari akak dok mikir adik sharline ni..apa jadi ngan dia kan??? sian la..mak pak dia camner le kan lalui hari2 tanpa dia...:(

chuckiesd said...

itulaa..cam maner parenets die melaluinyer..yer laa selalu ader depan mata...skang hilang entah ke mana...